NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Rotacja, rotatory, zmienny numer A

2019-02-12 11:43:00

Niezależnie od tematu rozmowy, jednak wciąż największy wpływ na dodzwanialność ma numer, którym się zaprezentujemy lub jego brak. W zarządzaniu numerem prezentowanym (inaczej numer A), wyodrębniamy trzy główne sposoby realizacji połączeń:

  • połączenia z jednym numerem,
  • połączenia z ukrytą prezentacją (np. „zastrzeżony”),
  • połączenia ze zmiennymi numerami A, czyli rotacja numerami,

Połączenia z jednym numerem

Przeważnie są to kampanie, w których numer jest powiązany z daną marką, produktem, działaniem. Odbiorcy, gdy widzą konkretny numer zapamiętują go. Dzięki temu przy kolejnej próbie kontaktu odbiorca chętniej odbiera telefon, bo wie z kim rozmawia. Zwykle, gdy wiemy kto do nas dzwoni, możemy się tez domyślić w jakiej sprawie. W przypadku jeśli odbiorca skojarzy numer negatywnie, szansa na odebranie połączenia od tego samego numeru, który kilkukrotnie już do niego dzwonił i próbował mu sprzedać niepotrzebne rzeczy, jest nikła, a równa się 0.

Połączenia z ukrytą prezentacją

Coraz mniej popularne rozwiązanie przez wzgląd na niechęć odbiorców do odbierania połączeń bez prezentacji numeru. Sam brak prezentacji jest kojarzony negatywnie, co zmniejsza prawdopodobieństwo odebrania połączenia i generuje wiele prób połączeń ze statusem „nieodebrany” lub „odrzucony”.

Rotacja numerami, czyli połączenia ze zmiennymi numerami A

W tym wypadku magia polega na tym co, i jak się zaprezentuje odbiorcy połączenia. Konkretne akcje wymagają odpowiednich działań z logikami, jak numery mają być zmieniane (jak np. dopasowywanie numeru stacjonarnego do zamieszkania odbiorcy; dopasowywanie numeru z wybranych stref numeracyjnych; skrajnie różne numery komórkowe). Same logiki powinny być budowane w oparciu o specyfikę kampanii (czy jest to sprzedaż jednego produktu, ankiety, działania windykacyjne), bo nie ma identycznych kampanii, a najmniejszy szczegół może znacząco podnieść dodzwanialność.

Nie ma jednej reguły, która zdradzi złoty środek, aby dodzwanialność była na poziomie 100%. Nie ma wzorów, aby dopasować poszczególne kampanie do sposobu zarządzania numerem. Każdorazowo planowanie kampanii powinno być rozszerzone o analizę sposobu prezentacji względem odbiorców. Z mojej perspektywy, w większości przypadków największą stopą dodzwanialności charakteryzują się kampanie z rotacją numerami. Dowiedz się więcej na http://skomunikowani.pl/pl/obsluga-klienta/60-rotacja-rotatory-zmienny-numer-a

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: